Pagina's

21.6.11

Laat jezelf zien!

Er komen regelmatig lieve maar vooral mooie vrouwen naar mij toe voor advies op het gebied van mode en kleding. De een voor wat kleine tips en de ander wil graag een geheel nieuwe stijl.
Wat mij opvalt is dat de meeste vrouwen een negatief zelfbeeld hebben. Als vrouw zijnde is het heel ‘normaal’ om je eens in de maand wat minder mooi en aantrekkelijk te voelen. Een opgeblazen gevoel, last van pukkels in je gezicht, vervelende krampen en pijnen, zijn kwaaltjes waar wij vrouwen allemaal wel eens last van hebben. Maar over die periode heb ik het niet. Het gaat om het beeld dat de vrouw van zichzelf heeft gedurende de gehele maand, en door de jaren heen.

“Ik vind mezelf te dik”, “Ik ben niet blij met mijn buikje”, “als ik 10 kilo kwijt ben dan…” en “had ik maar weer een maatje kleiner”. Uitspraken waar menig vrouw zich in kan vinden.
Zo jammer! Want: Iedere vrouw is uniek! Bij het vrouwelijk lichaam behoren nou eenmaal mooie rondingen. Die maken je op en top vrouw!

Het gaat niet om de centimeters, maar om de onderlinge verhoudingen. Laat ik jullie een geheim vertellen: Met kledingstukken kun je boetseren! Let wel: met de juiste kledingstukken voor jouw figuur. Benadruk juist de sterke en mooie delen van jouw lichaam. In plaats van al je aandacht te richten op het verdoezelen van de minder mooie delen van je lichaam.

Ga uit van jouw sterke punten! En vergeet niet: Jij bent uniek, en dat mag gezien worden! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...